DevTalk Menu

Permalink:

Special#01 – O dev-eventach z ich organizatorami

(comments are closed)

cover_400Odcinek był tydzień temu, odcinek będzie za tydzień, więc… co ja robię tu dzisiaj?

Oto pierwszy odcinek DevTalk Special. Pięcioro Gości, kilka tematów, jeden motyw przewodni. Pomysł, który narodził się niechcący, w nocy, ot tak, spontanicznie. Realizacja wymagała zaangażowania, dobrej woli, chęci i synchronizacji wielu osób. Dzięki wszystkim za udział.

Ale o co się rozchodzi? W nadchodzących miesiącach nas, programistów III RP, czeka cała masa atrakcji. Aż ciężko się w tym połapać. Postanowiłem w ciągu kilkudziesięciu minut przedstawić Wam organizatorów pięciu ciekawych inicjatyw, o których każdy programista słyszeć powinien.

Ogłoszenie: zanim przejdę do rzeczy: małe przypomnienie. Od tygodnia możecie zapisać się na newsletter DevTalk. Dzięki temu informację o nowych (także tych nieplanowanych 😉 ) odcinkach otrzymacie bezpośrednio na skrzynkę mailową. Zachęcam do zapisów: http://eepurl.com/bem-oP .

Zapraszam do słuchania:

Czytaj dalej…

  • dotnetomaniak.pl

  • Thanks for leaving a comment, please keep it clean. HTML allowed is strong, code and a href.

Permalink:

09 – O programowaniu w parach z Krzysztofem Szabelskim

(comments are closed)

krzysztof-szabelskiMoim towarzyszem w odcinku dziewiątym jest Krzysztof Szabelski. Jako doświadczony programista i lider pomaga różnym zespołom w firmie ogarniać trudne tematy. Występuje na konferencjach i grupach pasjonackich. Techniczne treści tworzy na blogu firmowym Future Processing. Więcej o Krzyśku możecie poczytać na stronie http://krzysztofszabelski.com. A na Twitterze występuje jako @kszabelski.

Temat naszej rozmowy to Pair Programming – czyli programowanie w parach ;). Odcinek ten jest tym samym najbardziej spójny koncepcyjnie, gdyż w sumie jest nas dwóch! Ale suchar, nevermind. Podczas tych kilkudziesięciu minut posłuchać można o tym skąd wywodzi się programowanie w parach, jak to robić oraz jak tego nie robić. Dodatkowo: jakie zalety idą za tą praktyką, ale też: na co uważać. Pair programming w pigułce.

Konkurs: w tym tygodniu mam do rozdania wejściówkę na konferencję 4Developers: najbardziej interdyscyplinarny event programistyczny w kraju. 20 kwietnia, Warszawa – warto tam być. Chcesz bilet? Puszczaj tweeta! Zasady są proste: napisz na Twitterze która ścieżka na konferencji wydaje Ci się najbardziej interesująca oraz dlaczego. Lista ścieżek dostępna jest na stronie http://4developers.org.pl/about/. Tweet musi dodatkowo zawierać nazwy @devtalkpl oraz @4Developers, więc na treść zostaje znaków mniej niż w esemesie – trzeba odrobinę wytężyć mózgownicę ;). Do dzieła! Autor najbardziej oryginalnej odpowiedzi dostaje wejściówkę. Przewidziane są również dwie nagrody pocieszenia.

Czytaj dalej…

  • pawel

    Słucham sobie podcastu a tu nagle slysze kolege z roku ze studiów. Cześć Szabel! Co do pair programingu, pierwszy raz sie z nim spotykam. W mojej firmie by to nie przeszło, bo stawia się tu raczej na ilość a nie na jakość. Bardzo ciekawa metodyka, szczególnie podoba mi sie to, że programiści uczą się od siebie nawzajem. I to nie tylko ci mniej doświadczeni od tych bardziej doświadczonych, ale również na odwrót. Pozdrawiam

  • Grzegorz

    Super wskazowka co do przerw – zawsze zastanawialem sie jak kntrolowc zmeczenie w trakcie pracy.
    Ja bardzo czesto stosowalem pp do wdrozenia (mnie/kolegi) do nowychtematow – aby zlapac srodowisko.
    Co do dwoch klawiatur to jest wymog… ale zdarzylo mi sie pracowac na dwoch sklonowanych monitorach i to naprawde dobrze dzialalo.

  • pokaż wszystkie komentarze (6)
  • Thanks for leaving a comment, please keep it clean. HTML allowed is strong, code and a href.

Permalink:

08 – O community z Pawłem Łukasikiem i Pawłem Sawiczem

(comments are closed)

pawel_lukasik_pawel_sawiczW ósmym odcinku pora na test: czy da się rozmawiać z dwoma osobami jednocześnie? Wychodzi na to że chyba tak :).

Dzisiaj goszczę dwóch Pawłów. Paweł Łukasik bloguje, występuje na konferencjach, jest założycielem dotnetomaniaka, jednym z organizatorów Wroc.NET oraz opiekuje się devPytaniami a tweetuje jako @pawel_lukasik. Paweł Sawicz również bloguje i jest prelegentem, a dodatkowo jednym z trzech organizatorów świetnej inicjatywy dotnetconfPL… a to wszystko robi w połączeniu ze studiami, tweetując jako @sawiczpawel.

Zawsze przedstawiam swoich Gości dość szczegółowo prezentując ich działalność i osiągnięcia, ale dzisiaj ma to szczególne znaczenie. Tematem naszej rozmowy jest bowiem community – szeroko rozumiana społeczność programistów. Chcesz wiedzieć dlaczego ludzie udzielają się w społeczności? Albo “jak zacząć”, niezależnie od tego czy jesteś studentem czy starszym już dziadem? To zapraszam do słuchania. W trakcie odcinka wymieniamy też kilka ciekawych “inicjatyw społecznościowych” wartych poznania.

Ogłoszenie: wspominałem o tym na Twitterze, Facebooku oraz aktualnym odcinku, ale podlinkuję i tutaj… DevTalk jest gotów na komercyjną współpracę! Pomysłów mam masę, plany ambitne, a do rozwoju potrzeba… wiadomo czego. Zerknijcie zatem na stronę “Współpraca“, podeślijcie linka w swoich firmach komu trzeba, niechaj się kręci! Dziękuję wszystkim za dotychczasowe życzenia powodzenia oraz szerzenie tego słowa. Aż miło się robi. Ciekawostka: pierwszego partnera już mamy, logo do obejrzenia w pasku bocznym :).

Konkurs: Miło mi również poinformować, że DevTalk zostaje “partnerem medialnym” bardzo ciekawych konferencji programistycznych. W chwili obecnej szczególnie polecam Waszej uwadze konferencję WROC#. Zapowiada się po prostu znakomicie. 12 marca 2015 nad Wrocławiem zapłonie wielki znak #, a wszystkie programistyczne dusze połączą się w dzikim tańcu. Rejestracja na tę imprezę startuje dzisiaj, ale znając życie: dostanie wejściówek nie będzie łatwe. Good news everyone: DevTalk ma do rozdania dwa bilety! Jeden z nich powędruje do osoby, która zrobi na Twitterze retweet informacji o tym poście (uwaga: @devtalkpl musi być wspomniany w tweecie, żebym zobaczył informację o tym; najlepiej zrobić RT tweeta puszczonego z konta @devtalkpl). Drugi z kolei bilet, jak łatwo się domyślić, dostanie jedna z osób które zrobią “share” tego posta (uwaga: share musi mieć ustawienie prywatności “public”, żebym został o tym poinformowany; najlepiej kliknąć “share” na poście puszczonym na fanpage devtalkpl). Na aktywności te czekam do środy, wtedy podam wyniki na odpowiednich kanałach.

Czytaj dalej…

  • Łysy

    m4jq
    W 9 na 10 przypadkach “naturalna rozmowa” będzie, delikatnie mówiąc, nieproduktywna. Dla mnie najlepsze porównanie, z własnych doświadczeń, to …. bezposrednie spotkania z klientami. Najlepiej wychodzą, właśnie wtedy, gdy wcześniej wymienimy się zagadnieniami i głównymi pytaniami.

  • Maciej Aniserowicz

    Słuchajcie, o ile początkowo chciałem, żeby DevTalk był czymś w rodzaju całkowicie spontanicznej pseudo-sesji Q&A to przyjmuję feedback, że być może nie do końca, nie zawsze, się to sprawdza. Do tej pory (tzn do 8 odcinka) z reguły Goście wiedzieli tylko jaki będzie główny/ogólny temat naszej rozmowy (czyli właściwie: jaki będzie tytuł posta). Siłą rzeczy była to prawie zawsze całkowita improwizacja. I o ile w większości przypadków takie podejście się sprawdzi, to jednak czasami – nie musi.

    Dopiero po takim czasie sam postawiłem się w sytuacji Gościa, który musi na bieżąco, walcząc z tremą (wierzcie mi: nagraniu towarzyszy trema:) ), wymyślać sensowne odpowiedzi na moje pytania. I, zgadzając się z częścią krytycznego feedbacku (od tego on jest i dzięki za niego!) zmieniłem trochę strategię.

    Teraz, a mam już nagranych kilka kolejnych odcinków, Gość wie nie tylko o czym ogólnie będziemy rozmawiać, ale zna też zarys mojego planu rozmowy. Nie jest to nic szczegółowego, nie ma to nic wspólnego z “wyreżyserowanymi scenkami”, ale pozwala na chwilę refleksji i przygotowania do odcinka.

    Mam nadzieję że dzięki temu DevTalk będzie jeszcze lepszy.

    Wszystko czytam, wszystko analizuję, krytykę przyjmuję i wyciągam wnioski. Dzielcie się nadal swoimi spostrzeżeniami, to bardzo pomaga.
    Stay tuned zatem :).

  • pokaż wszystkie komentarze (17)
  • Thanks for leaving a comment, please keep it clean. HTML allowed is strong, code and a href.

Permalink:

07 – O pracy zdalnej z Andrzejem Krzywdą

(comments are closed)

andrzej_krzywdaSiódmy odcinek to drugie podejście do tematu “miękkiego”. Towarzyszy mi Andrzej Krzywda – lider polskiej społeczności Ruby, założyciel firmy Arkency, blogger, autor książek (m.in. “Fearless Refactoring: Rails controllers“), prelegent, jeden z twórców podcasta Rails refactoring, organizator konferencji wroc_love.rb… I tak dalej i tak dalej :). Obecny również na Twitterze: @andrzejkrzywda.

Zarówno Andrzej jak i ja od lat pracujemy zdalnie. Ja głównie z domu, on – z różnych miejsc. Podczas rozmowy wymieniamy się doświadczeniami odnośnie korzyści płynących z takiego modelu pracy. Porównujemy także narzędzia które umożliwiają efektywną pracę w rozproszonym zespole. Jak różni się tutaj świat Ruby od świata Microsoftu? Przekonajcie się sami!

Konkurs: Andrzej sponsoruje książkę “Developers oriented project management“, której jest współautorem. Tradycyjnie: otrzyma ją autor jednego z komentarzy pod niniejszym postem, a zwycięzcę wyłoni Andrzej.

Czytaj dalej…

  • Gutek

    Fajnie ze poruszyliscie temat pracy zdalnej, ale z jakiegos powodu czuje niedosyt w tym odcinku. Po kilku dniach zastanowienia sie, doszedlem do wniosku ze to wina tego, ze obydwaj pracujecie od lat zdalnie. Nie jestem pewny czy Andrzej nie wspominal ze to prawie od zawsze tak pracuje ale moge sie tutaj mylic a drugi raz sluchac nie mam czasu 😉 Tak czy siak, cala dyskusja byla o pracy zdalnej przez dwie osoby ktore od lat nie pracowaly w firmie. Z czego Procent jak pamietam miales fatalne doswiadczenia z praca w biurze ale to bylo dawno temu i juz pewnie nie prawda :) Nie biore tutaj pod uwage pracy w biurze w pewnej firmie z ostatnich 2-3 lat. Bo jak sam zauwazyles, podobalo Ci sie (albo znow zle pamietam rozmowe;))

    A wiec, to sie zmienia i duzo ciekawsza dyskusja byla by gdyby polaczyc te dwa swiaty – praca w biurze i prace zdalna, 3 osobowa dyskusja, albo lepiej 2 osobowa, ale prowadzona przez 3.

    Kilka rzeczy ktore byly poruszane a jednak… mialem wrazenie ze to wlasnie “dzieki pracy zdalnej” moge to miec i gdzie indziej bedzie trudniej.

    1. Uprawianie sportu (to ogolnie jak i do rozmowy)

    Mhhh, to tak jak z czytaniem blogow, chodzeniem na spotkania offline itp. albo sie za to czlowiek wezmie albo nie. Tutaj nie ma znaczenia czy praca zdalna czy praca w biurze. Oczywiscie pewnie sa firmy dev ktore wyraznie mowia, ze nie mozesz wyjsc gdzies itp. i to samo tyczy pracy zdalnej. Jednak jezeli chcesz biegac, plywac, chodzic na silke, to naprawde to czy pracujesz w biurze czy zdalnie nie ma znaczenia. Wszystko zalezy od tego jak zorganizujesz sobie czas.

    Nigdy z tym problemu nie mialem – czy to byla praca w firmie do ktorej mialem dojazd 1.5h busami, czy praca z domu, czy tez praca w biurze do ktorego mam 500m. Wszystko zalezy od organizacji. Do dwoch firm dojezdzalem na rowerze systematycznie, codziennie. W tych samych firmach 1h na lunch przeznaczalem na silke lub dlugi spacer. Tak samo jak z pracy zdalnej. Wszystko zalezy od swojej wlasnej organizacji – i oczywiscie polozenia fizycznego miejsca pracy (czy blisko do silki/basenu/trasy do biegu/rowerowej whatever). Baa w tej firmie co Procent pracowales w biurze w bialym to z tego co wiem ludzie w trakcie popoludniowej przeprwy chodza na baseny czy na scianki wspinaczkowe.

    Wiec nie wiem skad w ogole poglad ze jakakolwiek praca wpodowuje ze nie mamy jak uprawiac sportu.

    A skoro pracuje zdalnei to mam ta 1h wiecej czasu (brak dojazdow), ktora wlasnie moge na luzie wykorzystac na spacer czy cokolwiek innego

    2. Zakupy

    Tego argumentu w ogole nie zrozumialem :) moze dlatego ze od dluzszego czasu wieksze zakupy robimy on-line. Wiec w ogole nie ma problemu z tym by cos kupic, a specjalnei podczas dnia isc na zakupy bo jest mniejsza kolejka… moze jakies w malych miastach, bo akurat w warszawie to jakos nie widze roznicy o jakiej godzinie jestem w oszolomie czy tesco. zawsze jest full :)

    3. email zamiast telefonu

    ok to moze ja, ale email jest najgorsza forma komunikacji bo jest ona wykorzystywana do zbyt wielu rzeczy. Ba, liczba maili jest tak duza, ze nawet tam nie wchodze przez ponad pol dnia jak nie dluzej. Zgadzam sie ze email lub jakas inna forma notatki powinna byc. Ale jak ktos mi mowi ze email to jest to, to jakos tak nogi mi sie robia miekkie. rownie dobrze ta sama osoba moze krzyczec na dworzu – uslusze, ale raczej szybko zapomne.

    i to nie ma znaczenia jak sie zarzadza emailami. W szczegolnosci jak trzeba cos przedyskutowac lub zadac jakies pytanie. email is eveil i tyle. Dziwie sie ze w ogole byl poruszony zamiast kontynuowac zreszta fajnie rozpoczety temat innych aplikacji.

    4. spotkania voip

    ok zgadzam sie, ze wiekszosc spotkan powinna byc bez video bo i po co? Ale rozwalil mnie troche tekst, ze ludzie mimo ze razem pracowali dopiero przez jakis przypadek poznali sie na grupie i poznali sie po glosie. Fajne, jakby firma byla stacja radiowa :) Moim zdaniem video powinno byc stosowane raz na jakis czas – nie mowie caly czas, chociazby wlasnie po to by poznac nowego czlonka zespolu i by on poznal innych. PEwnie sa ludzie dla ktorych w ogole bez kamerki jest super, ale szczerze zastanawiam sie jak wtedy oni moga nawiazac jakakolwiek wiez z firma jak tam wszyscy sa anonimowi bez twarzy. Wiem macie spotaknia itp, ale glownie chodzi mi o rozumowanie uzyte w rozmowie jezeli chodzi o kamerki.

    5. dyskusja dlaczego firmy nie chca pracownikow z praca zdalna

    Chlopaki :) a kiedy wy ostatnio pracowaliscie w firmie w biurze? Oczywiscie kilka waznych punktow bylo wymienionych i fajnie. ale tutaj by sie przydala osoba ktora by wyraznie dala wam kontr przyklad. z miejsta jestem wstanie wymienic pare takich przypadkow.

    Do tego to sie zmienilo. Od 2006 roku nie jest az tak zle jak bylo.

    5. Koniec

    to chyba tyle z tych punktow ktore pamietam, ale mam wrazenie ze mialem wiecej uwag.

    A teraz, by nie bylo 😉 to co mi sie podobalo:

    1. Zestaw narzedzi

    super, dzieki Andrzej! o czesci nie slyszalem. Super sprawa.

    2. Praca zdalna

    to oglnie swietny temat i super fajnie Andrzej ze prowadzisz taka firme i to sie udaje – w sensie z tego co mowisz ty jestes zadowolony i reszta tez :) i o to chodzi.

    3. chyba najwazniejsze: komunikacja asynchroniczna

    bardzo mi sie podobalo ze naciskales na to sformulowanie i duzo o tym mowiles. Zgadzam sie ze to jest klucz do udanej pracy nie tylko zdalnej.

    PODSUMOWUJAC

    Z checia posluchalbym odcinka gdzie dwa swiaty sie lacza i prowadza dyskusje na temat pracy zdalnej i w biurze. Moim zdaniem dopiero taka dyskusja da dobry obraz tego co sie dzieje. Ta byla swietna jezeli chodzi o narzedzia i o nacisk na komunikacje asynchroniczna.

    ot tyle :)

    i jak zawsze nikogo nigdzie nie chcialem urazic, jak urazilem to sroki, przepraszam itp itd. wytknijcie mi gdzie urazilem i pewnie jeszcze raz przeprosze bo to nie mialo byc tak ze mialem kogos obrazac :) a napewno tego nie chcialem :)

  • Andrzej Krzywda

    Ksiazke otrzymuje Marcin Biegała za komentarz i blogpost, bardzo dobrze pasujący do dyskusji. Jak ktos jeszcze nie przeczytal, to polecam :) https://blog.biegala.net/2015/01/06/praca-zdalna-czy-biuro-dla-programisty/

  • pokaż wszystkie komentarze (32)
  • Thanks for leaving a comment, please keep it clean. HTML allowed is strong, code and a href.

Permalink:

06 – O programowaniu funkcyjnym z Michałem Łusiakiem

(comments are closed)

michal_lusiakOd razu po Nowym Roku wracamy z mocnym uderzeniem: na warsztacie tym razem znalazło się programowanie funkcyjne! Mój gość to Michał Łusiak – programista, prelegent, blogger. Możecie go znaleźć również na Twitterze: @mlusiak.

W temacie programowania funkcyjnego rozprawiamy o tym po co odchodzić od “standardowego” obiektowego podejścia, jakimi językami warto się zainteresować a nawet: jak zacząć z F# nie mając możliwości jego komercyjnego zastosowania w żywym projekcie. Pojawiają się też wzmianki o wielu interesujących narzędziach i bibliotekach.

Konkurs: firma Tretton37, w której pracuje Michał, sponsoruje książkę “Real-World Functional Programming“. Tak jak już bywało, otrzyma ją autor jednego z komentarzy pod niniejszym postem. Autora tego wybierze Michał, dzisiejszy Gość. Komentujcie, pytajcie, dzielcie się doświadczeniami!

Czytaj dalej…

Permalink:

05 – O prowadzeniu zespołu z Rafałem Barszczewskim

(comments are closed)

rafal-barszczewskiDzisiaj przekraczamy kolejne granice: poruszamy temat “miękki”! Rozmawiam z Rafałem Barszczewskim, a tematem naszych wywodów jest prowadzenie zespołu programistycznego – bycie team leaderem. Rafał od wielu lat pełni taką rolę w pracy zawodowej. Doświadczeniami i refleksjami dzieli się między innymi na swoim blogu.

Mówimy między innymi o motywowaniu programistów, jak i ich krytykowaniu. O tym, jak zespół może podnosić swoje kompetencje. Na co uważać stając się liderem. Dodatkowo zahaczamy o jakże interesującą kwestię “gdzie się podziewają starzy programiści” :). A na koniec dywagujemy o code reviews.

Czytaj dalej…

Permalink:

04 – O Domain Driven Design ze Sławomirem Sobótką

(comments are closed)

slawek-sobotka

Czwarty odcinek to badanie nowych gruntów: wyjście poza .NET! Moim gościem jest Sławomir Sobótka: założyciel firmy Bottega IT Solutions, trener, blogger, architekt. Wywodzi się ze środowiska Javy i można go spotkać na bardzo wielu konferencjach i grupach związanych z tą właśnie technologią.

Rozprawiamy o Domain Driven Design, a Sławek jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich ekspertów w tym obszarze. Podczas rozmowy opowiada nam jakie korzyści niesie za sobą DDD, “jak zacząć”, czego się wystrzegać i skąd czerpać wiedzę. Powinno być ciekawie zarówno dla całkowitych świeżaków jak i osób bardziej siedzących “w temacie”.

Konkurs: Sławek sponsoruje książkę Vaughna Vernona “Implementing Domain-Driven Design”. Otrzyma ją – podobnie jak w poprzednim odcinku – autor jednego z komentarzy, które pojawią się pod tym postem. Ale – uwaga! – to Sławek wybierze zwycięzcę. Zadawajcie więc pytania, udzielajcie się, drążcie temat, a nasz ekspert będzie czynnie uczestniczył w dyskusji.

Czytaj dalej…

Permalink:

03 – O testach z Adamem Kosińskim

(comments are closed)

AdamW trzecim odcinku rozmawiam z Adamem Kosińskim – programistą, prelegentem, aktualnie kodzącym C# w Londynie.

Tematem przewodnim są testy jednostkowe – nasza wspólna pasja. Gadamy zarówno o najlepszych jak i najgorszych praktykach. Przestrzegamy też na to uważać podczas przygody z testowaniem. Zastanawiamy się również dlaczego czasami testy nie spełniają oczekiwań programistów i… i wiele więcej :).

Konkurs: dzisiaj rozdaję licencję na NCrunch. Jak miło! To niewiarygodne narzędzie otrzyma autor jednego z komentarzy pod niniejszym postem. Piszcie, piszcie, piszcie! Dzielcie się uwagami, opiniami. Co sądzicie o DevTalku i o tym odcinku? Co byście zmienili, a co się podoba? Nie trzeba napisać komentarza pozytywnego aby być wziętym pod uwagę podczas rozdania NCruncha :).

Uwaga: dzisiejszy odcinek powinien brzmieć lepiej niż poprzednie… bo już nie muszę robić wszystkiego sam! Zgłosił się do mnie Krzysiek Śmigiel wyciągając pomocną dłoń gotową zająć się obróbką “surowego” materiału audio. To zajmowało mi masę czasu, więc pomoc przyjąłem bez chwili wahania. Super, dzięki!

Logo: w poprzednim odcinku został ogłoszony konkurs na logo. Zwyciężył Rafał Sańda przysyłając projekt, który bardzo mi podpasował. Już teraz jest on wykorzystany na twitterze, fejsie, itunes itd. Wypas i awesome, dzięki!

Czytaj dalej…

Permalink:

02 – O aspektach z Basią Fusińską

(comments are closed)

BasiaGościem drugiego odcinka DevTalk jest Basia Fusińska – programistka, “architektka”, menadżerka, trenerka…

Rozmawiamy głównie o AOP – Aspect Oriented Programming – programowaniu aspektowym. Basia opowiada o swoich bojach na tym polu i przedstawia dostępne techniki oraz narzędzia przydatne dla adeptów tej sztuki. Udowadnia też, że i TY używasz aspektów!

Uwaga: dzięki uprzejmości producenta narzędzia PostSharp – do wygrania licencja na PostSharp Ultimate o wartości 749$! Szczegóły w odcinku i na stronie http://devtalk.pl/konkurs-na-logo/.

Uwaga 2: ten (i “hopefully” kolejne też) odcinek został nagrany na profesjonalnym sprzęcie (mikrofon + mixer) użyczonym przez Roberta, właściciela firmy Ultrico. Dzięki!

Uwaga 3: wszelkie uwagi – czy to do technikaliów, czy do merytoryki – bardzo mile widziane, zostawiajcie komentarze! :)

Czytaj dalej…

  • Maciej Aniserowicz

    Artur,

    Tutaj założenie było takie aby jednak głównie Basia mówiła – ja AOP unikam ze względów raczej “ideologicznych”, nie używałem post#/fody w projekcie prawdziwym. Więc i wypowiadać się jakoś autorytatywnie nie mogę.

    WCF: miałem w kilku projektach i ZAWSZE kończyło się to źle. W teorii jest pięknie i ślicznie, niby wszystko ze wszystkim gada, ale jak pojawia się problem to w 90% odpowiedź jest jedna: “ustaw wszystkie tresholdy na max”. Założeniowo WCF jest ok, ale z praktyką jest dużo gorzej (jak to dość często z produktami od MS bywa). Jak się wywali (a się wywali prędzej czy później) to jest bieda bo tak naprawdę nie wiadomo co i dlaczego się stało oraz jak to naprawić poza zwiększaniem po kolei wszystkich limitów na ślepo. I nie są to tylko moje doświadczenia, żeby nie było po prostu jak jestem głupi i coś robiłem źle :).

  • O PostSharp’ie słów kilka | .net blog – octal.pl

  • pokaż wszystkie komentarze (12)
  • Thanks for leaving a comment, please keep it clean. HTML allowed is strong, code and a href.

Permalink:

01 – O JavaScript z Jakubem Gutkowskim

(comments are closed)

GutekGościem pierwszego odcinka DevTalk jest Jakub “Gutek” Gutkowski – programista, blogger, pasjonat.

Motyw przewodni rozmowy to JavaScript. Wypytuję Gutka o jego doświadczenie z różnymi frameworkami i bibliotekami oraz narzędziami, a on hojnie dzieli się swoją wiedzą.

Czytaj dalej…